es ist zehn jahre her seit der veröffentlichung von gui borattos bahnbrechendem debütalbum „chromophobia“. so wie der titel vermuten ließ, war das album mit seinen kontrastreichen minimalgrooves und den üppig gefärbten melodien ein schocker im besten sinne. ihr erinnert euch sicher noch an die hit-single „beautiful life“, eine dancefloor-hymne aus dieser zeit. nach vier alben und unzähligen eps und remixen ist das einmalige savoir-faire des brasilianischen produzenten, aus vielfältigen singles und features stimmige alben zu schaffen, auch auf seinem fünften studioalbum „pentagram“ zu hören. hier legt gui boratto ein zwölf-track-narrativ vor, das seine handschrift auf erquickende weise wiederbelebt. wiederbelebt wird auch die stimme von „beautiful life“ (die der frau gui borattos gehört) auf dem stück „overload“.
auf ihrem zweiten gemeinsamen album -imagori ii- zeigen hans-joachim roedelius (harmonia, cluster) und christoph h. müller (gotan project) neue facetten ihrer zusammenarbeit. die zwölf stücke pendeln zwischen zartheit und scharfen kanten, zwischen science fiction und garten eden, lassen organische klangkörper aufkommen, die sich wieder fragmentieren, erschaffen stimmungen zwischen melancholie und euphorie, stets begleitet von jenem filmischen pathos roedelius , der ohne große gesten auskommt und vielmehr die grenzen des minimalismus auslotet. auffällig oft kommt dabei auch sprache zum einsatz, so zum beispiel in der ersten single -fractured being-, der miss kenichi alias katrin hahner ihre stimme leiht.
es ist zehn jahre her seit der veršffentlichung von gui borattos bahnbrechendem debŸtalbum ãchromophobiaÒ. so wie der titel vermuten lie§, war das album mit seinen kontrastreichen minimalgrooves und den Ÿppig gefŠrbten melodien ein schocker im besten sinne. ihr erinnert euch sicher noch an die hit-single ãbeautiful lifeÒ, eine dancefloor-hymne aus dieser zeit. nach vier alben und unzŠhligen eps und remixen ist das einmalige savoir-faire des brasilianischen produzenten, aus vielfŠltigen singles und features stimmige alben zu schaffen, auch auf seinem fŸnften studioalbum ãpentagramÒ zu hšren. hier legt gui boratto ein zwšlf-track-narrativ vor, das seine handschrift auf erquickende weise wiederbelebt. wiederbelebt wird auch die stimme von ãbeautiful lifeÒ (die der frau gui borattos gehšrt) auf dem stŸck ãoverloadÒ.
pentagram is going straight forward. with the drums kicking in, it gets his tribal atmosphere, supporter by a jumping synth.
the deep mood is rolling with it all the way.
and the track cold is inspired by the district in berlin braunbeck is living in,
called wedding. a rough, loud and simple area but also with a lot of character and and multi cultural influences.
astounding new material beamed via shemales atomic allotment,concealed in an outermost shadowy recess of darkest hyperborea. the musical paintbrush creates a harsh, barren landscape for hell transformation screens as deeply brooding electro and dramatic synthesisers propel each musical journey in its own unique style.there is an indescribable and mystifying tension which builds within the work of shemale, the opening cut, dead city photographs being a prime example. the soundbite here simply cannot pay justice to this tack as a whole,as the intro (which incidentally cannot be heard in the sample) is quite simply outstanding,with deadly,steely synths preparing the listener for an unmistakable and impending doom, which is ultimately realized in the dense, desolate sense of desperation interpreted in the final ambient-drones of tomb. converted followers of the atmospherically articulate shemale will need no further persuasion,as this will undoubtedly be a compulsive steal, but for those with an appetite for the darker side of twenty-first century electro, then there has never been a better moment to plunge into the shadows of atomic allotment. special limited edition pack includes matte postcard insert.
“the final sickness”, originally released in 1993, is another the mover masterpiece and its ten tracks transmit a crunchy thick and cold tone. edging to a rather industrial side of the techno spectrum, the pcp-spirit is carried throughout the release. every piece plunges to the bottom of darkest depths without remorse, leaving no space for the mild-mannered music lover. an eerie blend of hefty, yet intellectual 909 beats and chewy analog synths unite this collection of gems. haunting sequences, spooky effects and tough drums create an extraordinary venture for your deepest senses! if you’ve been into productions by the mover and planet core productions, you may just experience the pinnacle of his intensity with the final sickness. it can’t get more pcp than that!
die heavy metal-helden christian mistress liefern mit -possession- ihr zweites album ab. der nachfolger zum hochgelobten debüt -agony & opium- (2010) erweitert das spektrum der band enorm und chistian mistress stehen auf den schultern der metal-koryphäen der vergangenheit. das quintett, angeführt von sängerin christine davis und dem doppel-gitarren-angriff von ryan mcclain und oscar sparbel, destilliert traditionellen heavy metal in den sound von heute.
triplepoint music ltd. team is happy to present their 1th vinyl release of our new label doublepoint, with 4 big tracks. doublepoint is a specific label to work only the genre techno, and with great expectations of big names in the genre.
the hard way are a full live band these days and we wrote the album with that being our main focus. an album to rock out live with but also divers enough to just listen to from a to z..
you can enter: artist title label in this search field at the same time e.g.: Kalkbrenner Berlin Bpitch inverted commas for exact word order, e.g.: "in between"